Electro acupuntuur

Electro acupunctuur is een natuurlijke behandelwijze om de balans van het lichaam te helpen herstellen. Het is een natuurlijke en veilige manier om het lichaam de juiste signalen en prikkels te geven om het zelfherstellend vermogen aan te spreken. Hierbij worden geen naalden gebruikt, maar biofeedback, vega-test, rathera, acupressuur en meerdere niet-invasieve diagnose- en behandeltherapieën.

Tijdens het consult wordt het gehele lichaam doorgemeten, inclusief alle organen, de energie en de weerstand. Ook wordt gemeten of er een tekort is aan vitamines of mineralen en of er wellicht sprake is van een intolerantie (soms ook allergie)  voor bepaalde voeding, stoffen of middelen.

De cliënt houdt een elektrode vast waardoor een zeer lage stroom wordt aangevoerd. Op een acupunctuur – meetpunt op de hand of de voet worden vervolgens afwijkingen van de standaardwaarden opgespoord. Met behulp van electro acupunctuur worden oorzaken van klachten opgespoord en vervolgens behandeld. De klachten zijn vaak veroorzaakt door bacteriën, virussen, schimmels en parasieten. Ook schadelijk stoffen zoals insecticiden, kleur- en verfstoffen, medicijnresten, antibiotica, vaccinaties en amalgaam (gebitsvullingen) kunnen klachten tot gevolg hebben. Andere veroorzakers van klachten zijn o.a. hevige emoties, spanning/stress en straling van elektrische apparaten. Vaak ligt de oorzaak in het verre verleden en zijn patiënten afhankelijk van medicijnen die vaak slechts de symptomen bestrijden.

Wij hebben veel ervaring met de behandeling van verschillende klachten, zoals chronische vermoeidheid (CVS), allergieën, hoofdpijn en migraine, eczeem en andere huidklachten, spastische darm- en andere darmproblemen, spier- en gewrichtsklachten, emotionele klachten, angsten, depressies, hormoonstoringen en vele andere (onbegrepen) klachten of pijnen. De balans wordt hersteld met homeopathie, fytotherapie, vitamines, mineralen of één van de diverse andere middelen en methodes waar de praktijk jarenlange ervaring mee heeft. Herstel het herstelvermogen van uw lichaam!

H. (Herman) Heijstek geeft deze therapie bij ons in de praktijk.